MySzkolimy.pl

Znajdź szkolenie dla siebie!

TERAPIA REKI III* GRAFOMOTORYKA

Kurs TERAPIA REKI III* Grafomotoryka. dIagnoza i terapia

10 h wykładowych

Prowadzący dr hab. Emilia Mikołajewska, specjalista fizjoterapiai

Zapraszam, jeśli chcesz się dowiedzieć

- kredka trójkątna czy sześcienna i dlaczego

- kredka gruba czy cienka, krótka czy długa

- dlaczego dziecko mocno ściska długopis i jak mu pomóc

- dlaczego dziecko zbyt słabo trzyma długopis i jak mu pomóc

- dlaczego wychodzi poza linie

- jaka szerokość liniatury jest właściwa

- kredki kamyczki czy kredki klasyczne

 - nakładki grafomotoryczne czy nie i jakie

- pomoce dla leworęcznych czy dla praworęcznych

- pióro czy długopis

- na początku ołówek czy długopis

 Program kursu

    1. Rozwój sprawności grafomotorycznej


    2. Rozwój chwytu pisarskiego.

    3. Cechy prawidłowego i nieprawidłowego chwytu pisarskiego.

    4. Identyfikacja przyczyn deficytów grafomotorycznych – specyficzna diagnoza


        grafomotoryczna


     - pozycja (ciała, kończyny górnej, ułożenia palców)


     - lateralizacja


    -  nacisk


    -  wyhamowanie

    5. Sposoby postępowania w stwierdzonych przyczynach deficytów grafomotorycznych


     - dobór pozycji ciała oraz parametrów krzeseł i ławek


     - lateralizacja, jak wyznaczyć oka i rękę dominującą, dobór akcesoriów adekwatnych


       do dominacji ręki, postępowanie zależne od stwierdzonej dominacji ręki


    -  nacisk, trening kontroli reki w kontekście stopnia nacisku, w tym Kinesiotping


    -  wyhamowanie, trening kontroli reki w kontekście pracy w liniaturze i konturze


    6. Zasady pracy nad właściwym trzymaniem przedmiotu piśmiennego


     – jak trenować chwyty grafomotoryczne (rozwiązanie autorskie)

    7. Zaopatrzenie wspierające właściwe trzymanie przedmiotu piśmiennego


    –  jak dobrać nakładki grafomotoryczne zależnie od deficytów (analiza autorska)


   8. Autorska analiza biomechaniczna parametrów przedmiotów piśmiennych


    -  jaka grubość, długość i kształt są korzystne a jakie nieoptymalne


    -  czy kształt trójkątny jest optymalny

    9. Zabawki, zabawy i  narzędzia wspierające umiejętności grafomotoryczne.


    10. Zasady tworzenia programu terapii reki w problemach grafomotorycznych


 

MOŻLIWOŚĆ ROZSZERZENIA WIEDZY NA KURSACH:


    - Terapia Ręki I-II*. Diagnoza, terapia, warsztat


    - Terapia Ręki. Samoobsługa + Terapia Reki akcesoria szkolne


    - Terapia ręki a percepcja wzrokowa


   -  Terapia Reki – warsztat. Malowania na wodzie Ebru, techniki plastyczne i zabawy


   -  Kinesiotaping w terapii ręki


   -  Elektrostymulacja w terapii ręki


 

 

Uwaga - program autorski podlega ochronie

Certyfikaty

certyfikat

Terminarz szkolenia

  • 2024-07-28 do 2024-07-28 - Bydgoszcz, Kujawsko-pomorskie | Ulica

Informacje podstawowe

Czas trwania: 1 dzień

Cena: 490 zł Netto

Skontaktuj się z Organizatorem

Dane kontaktowe

Osoba kontaktowa: Emilia Mikołajewska